Erik Montoya loi oman 5 tähden asemansa.
Nuorimpana concierge-palvelijana Ruotsissa, jolle on myönnetty ”Les Clefs d’Or”, Erik on luonut vaikuttavan uran. Mutta hänelle, tämä on vasta alkua…
Mitkä tapahtumat urasi aikana saivat sinut luomaan oman työasemasi?
Aloitin työskentelyn harjoittelijana Upper House hotellissa heti johtamiskoulutuksesta valmistuttuani. Ensin tein töitä vastaanotossa, mutta pian minut siirrettiin tekemään erilaisia projekteja ympäri hotellia. Kun harjoitteluni oli valmis, minulle tarjottiin asemaa Front Office Agenttina ja myöhemmin minut ylennettiin työnvalvojaksi.
Hotellissa työskennellessäni olen kerännyt lukuisia kokemuksia joiden perusteella päätin ehdottaa pomolleni uutta asemaa, joka mielestäni oli tarpeellinen parhaan mahdollisen palvelun tarjoamiseksi.
Millainen on asemasi tänään?
Asemani on yhdistelmä sekä concierge-palvelijan että Front Office Managerin työtehtävistä Upper House hotellissa – joka on pieni 5 tähden hotelli yhdistettynä Gothia Towers hotelliin. Trip Advisor on myöntänyt meille tittelin “paras hotelli Ruotsissa” kolmena vuotena peräkkäin yhdessä “Travelers Choice” tittelin kanssa. Upper House hotellissa on 53 huonetta, oma aula 25:ssä kerroksessa, Michelin tähden ansainnut ravintola ja spa joka voitti tittelin “Paras Spa kokemus Ruotsissa” vuonna 2018. Hotellissamme yöpyminen tarjoaa kokemuksen kaikille aisteille.
Mikä on työasemasi paras puoli?
Minua kiinnostavat erityisesti ihmisten käyttäytyminen ja tapa, jolla voimme kohdella ihmisiä eri maista ja kulttuureista, antaen heille aina parhaan mahdollisen kokemuksen. Olen sitä mieltä, että yhdenkään asiakkaan ei tulisi olla huolissaan mistään – hotellissamme yöpyminen tulee tuntua kodilta. Haluamme luoda luottamusta, emme pelkästään hotellin vieraina mutta myös Göteborgin vieraina.
Miltä tavallinen työpäiväsi näyttää?
Jokainen päivä on erilainen, mutta se on yksi Hospitality-ammattien parhaista puolista. Aloitan päiväni lukemalla läpi listan päivän vieraista ja pitämällä huolen siitä, että heidän vierailustaan tulee mieleenpainuva. Lähestymme asiakkaitamme aina ennakoiden ja otamme selvää mitä voimme tehdä auttaaksemme heitä saamaan parhaan mahdollisen kokemuksen, kuten suosittelemalla hyviä ravintoloita tai varaamalla erityistapahtuman juhlatilaisuutta varten.
Monen vuoden jälkeen tällä alalla, luulisi että olen jo kuullut kaikki mahdolliset kysymykset, mutta aina jotain uutta ja yllättävää ilmenee. Pidän tästä haasteesta!
Mitä toivot saavuttavasi tulevaisuudessa?
Olen erittäin tyytyväinen tämänhetkiseen työhöni ja haluan jatkaa asemani kehittämistä.
Jos voisit muuttaa yhden asian Hospitality-ammateissa, mikä se olisi?
Vaatisin että jokaisessa 5-tähden hotellissa on congierge-palvelu!
Erik edustaa Ruotsia 2019 Nuorten Concierge-palkintojenjakotilaisuudessa, joka järjestetään Cannesissa 22.-27. maaliskuuta.